sunnuntai 13. joulukuuta 2015

Kuvatarina: ♦ Joulu on taas ♦ osa.3

Hei O w O


Tuossa on linkit edellisiin osiin, jos ette ole lukeneet. :)



 Maddie: Jee! On jo 13. päivä joulukuuta! Joulu on jo ovella. 

 Maddie: Joulu on niin kiva! Aijon tänä jouluna maistaa kaikkia jouluisia teemakuja, mitä en ole vielä maistanut! 

 Apple: Jouluna on niin lämmin tunnelma. 

 Briar: Niin, ja muutenkin...olen ollut täällä pian vuoden.

 Catty: (kävelee tyttöjä kohti) Hei! 

 Briar, Apple ja Maddie: Moi! 
Briar: Viimeksi näimmekin Halloweenina.

 Maddie: (juoksee halaamaan Cattyä ja innostuu) Voi, siitäkin on jo niin pitkä aika! Mitä kuuluu?
Catty:(hämmästyy)
Briar ja Apple: Varokaa!

 Catty: Tuota...(hän alkaa vaappua)

 Maddie ja Catty:(kaatuu)
Briar: Voih...Oletteko kunnossa?

 Catty: Ööh, kai. Mutta Maddie siir...
Maddie: Joo! 

 Maddie:(kierähtää sivuun istumaan ja nauraa)
Catty: (Nousee hitaasti istumaan) O-olen ihan kunnossa.

 Briar: No, hyvä, jos olette ok. Mutta Catty, mitäs sinä?

 Catty: Olin menossa katsomaan  noita hienoja jouluvaloja, mutta näin teidät, joten ajattelin tulla juttelemaan.

 Apple: Kuulostaa kivalta. Nuo valot ovat kyllä hienot. Ja on mukavaa pitkästä aikaa jutella ja nähdä.
Jouluvaloista tulee joulufiilis...

Apple: On muutenkin kiva tunnelma, kun täällä on jo joulukoristeita...
 Briar: Apple, minulla on jo joulufiilis, kun saan viettää aikaa sinun ja muiden ystävieni kanssa.

 Apple: Voi, Briar. Olet oikeassa. Ehkä joulun ydin onkin yhdessä olo. 

 Maddie: Aww, söpöä!

 Catty: Onhan se...(puhuu hiljaa)Vaikka minusta tuntuukin pahalta, kun minulla ei ole ystäviä täällä oikeastaan, niin kenen kanssa minä sitten olen...

 Maddie: Mitä sinä sanoit?
Catty:(hämmästyy ja irvistää) Äh, ei mitään...en aijo enään levitellä asioitani kellekkään, pilaan vain kaikkien muiden joulufiiliksen.

 Catty: (nousee äkkiä ylös) Mutta, nyt minä menen. Heippa!(ahdistuneena lähtee heti kävelemään)

 Briar ja Apple: Heippa! Olisit kyllä voinut viipyä pitenpäänkin.

 Maddie: Hmm...hän salaa jotain. Kaikki teekupit eivät ole paikoillaan.


 Catty: (Kipittää valojen luo) Kauniita...

 ?: Niin on.
Catty: Kuka siellä? (säpsähtää)

 Vandala: (laskeutuu Cattyn luo)

 Vandala: Terve!

 Catty: Ai, se olitkin sinä. Hei vain! Mitäs sinä täällä?

 Vandala: Kunhan vain katselen näitä valoja. Vaikka en minä olekkaan mikään erityinen "jouluhullu". Suoraan sanottuna joulu on ärsyttävää.

 Vandala: Entäs itse?

 Catty: Noh, halusin tulla katsomaan näitä ja rentoutumaan. Minulla on ollut vähän kaikenlaista...

 Catty: Mutta, mikset sinä tykkää joulusta?

 Vandala: Ei minulla ole ollut ikinä sellaista. Jokainen jouluni on vietetty merellä laivassa. Ei lahjoja, ei ruokia, ei lauluja, eikä mitään muutakaan joulujuttuja. Minusta se on vain epämääräistä hömpötystä. "Ihana joulutunnelma!" Ei kukaan ajattelisi niin kuitenkaan ilman lahjoja. Vaikka kaikki väittää, että lahjat ei ole tärkein asia joulussa. Kukaan ei vaan tajua, että joulu on kaupallistettua hössötystä, josta tulee vain paineita lahjojen suhteen!

 Vandala: Sinäkin olet varmasti saanut aina kaikki lahjat mitä olet toivonutkin, sillä olethan rikas laulaja. Et varmaan yhtään ymmärrä mitä selitän.

 Catty: Vandala, ei minun perhe mikään erityisen rikas ole ollut. Minusta tuli laulaja ja siitä sain rahaa. Mutta ymmärrän kantasi, sillä sinä et vain tiedä miltä yhdessä olo tuntuu. Lahjat ovat vain sivuseikka, vaikka joulu on kyllä kieltämättä kaupallistettua. 

 Catty: Mutta, kuten varmaan tiedät lopetin laulamisen ja siitä asti minulla on ollut paljon murheita. Tämä on ensimmäinen joulu, kun minulla on tällainen olo...

 Vandala: Et ole sellainen, kun muut julkkikset. 

 Catty: Kiitos, jos se oli kohteliaisuus.
Vandala: Ota se miten haluat. 

 Catty: Olet yllättävän rennosti kanssani. Kaikki muut yleensä ovat innoissaan tai jännittää.

 Vandala: Hah! Miksi jännittäisin? Olen kapteeni Vandala Doubloons, en pelkää tai jännitä mitään!

 Vandala: Sinun pitäisi pikemminkin jännittää minun seurassani.

 Catty: (naurahtaa) Olet mukava ja hassu.

 Vandala: No, en olisi niin varma. Olen kuitenkin merirosvo.

 Catty: Olet sinä. Ja tämä on ensimmäinen joulusi täällä, tulet varmasti muuttamaan mielesi.
Vandala: Se nähdään sitten. Koita sinäkin ottaa rennommin!
Catty: Jooh...

Catty: Ehkä pitäisi...

Tästä tulikin pitkä osa. :'D Toivottavasti tykkäätte silti :'))
Ensiviikolla tulee viimeinen osa. Sen jälkeen luultavasti postaan vasta joulun jälkeen.

T: Candy Monster

12 kommenttia: